DSC_0214

Богослужіння у неділю другу після Пасхи

23 квітня 2017 року, у неділю другу після Пасхи та день пам’яті святого апостола Фоми, Високопреосвященнійший Нестор, архієпископ Тернопільський, Кременецький і Бучацький, звершив Божественну літургію у кафедральному соборі святих рівноапостольних Костянтина і Єлени в Тернополі.

Його Високопреосвященству співслужили клірики собору.

Після заамвонної молитви було звершено уставний молебень, наприкінці якого владика Нестор виголосив молитву в дні неспокою та нашестя ворогів на Державу і Вітчизну нашу.

Опісля владика Нестор звернувся до богомольців з повчальною проповіддю на тему недільного євангельського читання. Архієрей порівняв апостола Фому із нашими сучасниками, які, називаючи себе християнами, не ходять до храму й не беруть участі у богослужіннях, не приступають до Святої Євхаристії.

“Що було причиною того, що апостол Фома не повірив у воскресіння Христове? Не те, що він був не такий апостол як інші, чи що Христос помилився в ньому. Фома не повірив у воскресіння Христове, бо не був разом з усіма апостолами на молитві. Цей випадок, дорогі браття і сестри, не є винятковим. Сьогодні, якщо спитати людей, яких ми бачимо навколо себе в місті, хто з них є християнами, то, напевно, нам треба буде довго шукати того, хто скаже, що він не є християнином. Але з іншого боку, якщо ми в рядову неділю зайдемо в будь-який храм Тернополя і порахуємо всіх присутніх, то, напевно, не збереться у всіх храмах і десятої частини міста, бо дуже велика кількість людей, які себе називають християнами, до храму приходять лишу на Вербну неділю, Пасху чи Йордан, тоді коли щось освячують. А найцінніший дар – Євхаристію, вони вважають чимось таким, що не є необхідним. На їхню думку, достатньо раз на рік у Великий піст посповідатися і причаститися.

Бо якщо ми віримо в Бога – то це віра не в те, що Хтось там десь є. Це віра, яку апостол порівнює з вірою бісів, говорячи про те, що «ти віриш в те, що Бог є, – добре робиш. Біси також вірять і тремтять». Але якщо людина може обходитися без Церкви, без спільної молитви, без Євхаристії, то це якраз і є відокремлення від Бога, яке в свій час зробили біси. Вони теж вважали, що можуть обійтися без Бога. Вони теж вірять, що Бог є, бо знають про це, але не міняються, не каються, не навертаються до Бога.

Тобто ми бачимо, що самої віри не є достатньо. І ця наша спільна молитва і спільна Євхаристія, коли ми навколо однієї чаші збираючись, причащаємось Тіла і Крові Христових, – це і є наше єднання з Богом, це є утвердження нашої віри”, – сказав владика Нестор.

Він зауважив, що якщо ми не маємо віри в душі, то починаємо шукати її розумом. Починаємо ставитися і до віри, і до всього, що нас оточує, критично, намагаючись своїм обмеженим людським розумом оцінити чи осягнути Бога.

“Блаженний Августин описує у своєму житті один випадок, коли роздумуючи про тайну Тройці, він йшов берегом моря і побачив маленького хлопчика, що сидів на березі. Він зробив у піску невелику ямку і черепашкою черпав воду з моря і лив її в ту ямку. На питання Августина, що він робить, хлопчик відповів: «Хочу все море перемістити в цю ямку». На що Августин сказав: «Як ти не можеш зрозуміти, що ця ямка занадто маленька, щоб вмістити все море». Хлопчик на це відповів: «Як ти не можеш зрозуміти, що своїм обмеженим розумом ти не зможеш осягнути тайну Святої Тройці». Після цього хлопчик став невидимим, і Августин зрозумів, що це був ангел.

Так само і ми, дорогі браття і сестри, повинні не шукати якихось доказів існування чи неіснування Бога, ми не повинні вимагати, щоб Бог доводив, що Він є. Можливо, ми просто не туди дивимось і не можемо помітити, що Бог постійно турбується про нас. Бог завжди любить нас і подає нам усе необхідне. Ми можемо відчувати Бога лише своїм умом, своєю душею. Лише здобуваючи і примножуючи свої духовні дари, ми можемо наближатися до Бога.Але найбільше ми їх досягаємо лише у святій Євхаристії.

Чим частіше ми приступаємо до Таїнства Причастя, тим ближче ми стаємо до Бога. Чим більше ми єднаємося з Ним у святій Євхаристії, тим більше ми стаємо дітьми Божими. Тому ми повинні завжди якомога більше прагнути до храму божого, повинні якомога частіше приступати до причатся Тіла і Крові Христових . Не раз на рік, а хоча б у кожен з багатоденних постів, а ще краще хоча б раз на місяць, щоб ми якомога частіше мали можливість стати дітьми Божими і з’єднатися з нашим небесним Творцем, з Отцем, з нашим Спасителем. Ми дійсно маємо можливість доторкнутися до Бога, як мав таку можливість апостол Фома дві тисячі років тому. Ми повинні завжди і у всьому прагнути до Бога і прагнути почути Його голос, який промовляє до нас і закликає нас стати на праведний шлях.

Нехай всемилосердний Господь, який утвердив віру апостола Фоми, утвердить і нас на правильному шляху, настановить нас на шлях пізнання Бога в наших серцях нашою вірою і нашою любов’ю”, – звернувся архієрей до віруючих.

Після відпусту владика помазував богомольців освяченим єлеєм. Також цього дня за традицією людям роздавався освячений в день святої Пасхи артос.

За матеріалами: http://cerkva.te.ua